ولايت آسماني مهدي

 

 

حضرت مهدی (عج)در آیات مبارک قرآن کریم

  • :

 

حضرت مهدی در آیات قرآن


 

در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد كه به شهادت روایات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(علیه السلام) و قیام جهانى او نازل گردیده است.

در كتاب شریف «المحجّة فى ما نزل فى القائم الحجّة(علیه السلام)» كه توسط محدث بزرگوار، مرحوم سید هاشم بحرانى و با بهره گیرى از دهها جلد كتب تفسیر و حدیث، تألیف گردیده، مجموعاً (132) آیه از آیات كریمه قرآن ذكر شده كه در ذیل هر كدام یك یا چند روایت در تبیین كیفیت ارتباط آیه با آن حضرت(علیه السلام)، نقل شده است.

 

در اینجا به ذكر چند روایت در این مورد، بسنده مى كنیم:

1 ـ امام صادق (علیه السلام) در باره قول خداى عزّوجلّ: «هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدّین كلّه و لو كره المشركون»(1) فرمود:

«به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم (علیه السلام) نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى كه قائم (علیه السلام)به پا خیزد، هیچ كافر و مشركى نمى ماند مگر آنكه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.»(2)

2 ـ امام باقر (علیه السلام) در باره آیه شریفه «و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل كان زهوقاً» (3) فرمود:

«زمانى كه قائم(علیه السلام) قیام نماید، دولت باطل از بین خواهد رفت.»(4)

3 ـ امام صادق (علیه السلام) در بیان معناى آیه كریمه «و لقد كتبنا فى الزبور من بعدالذكر أن الأرض یرثها عبادى الصّالحون»(5) فرمود:

«تمام كتب آسمانى، ذكر خداست، و بندگان شایسته خدا كه وارثان زمین هستند، حضرت قائم(علیه السلام) و یاران او مى باشند.» (6)

4 ـ امام باقر (علیه السلام) در باره قول خداى عزّوجلّ: «الذین إن مكّنّاهم فى الأرض اقاموا الصلوة و آتوا الزكاة...»(7) فرمود:

«این آیه درحق آل محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) است در حق حضرت مهدى(علیه السلام)و یاران او كه خداوند شرق و غرب زمین را تحت سلطه آنان قرار مى دهد و به وسیله آنان دین را پیروز گردانده و بدعتها و باطلها را مى میراند.»(8)

5 ـ امام سجاد(علیه السلام) زمانى كه این آیه شریفه را قرائت نمود: «وَعَد اللّه الّذین آمنوا منكم و عملوا الصالحات لیستخلفنَّهم فى الأرض كما استخلف الذین من قبلهم و لیمكّننّ لهم دینهم الّذى ارتضى لهم و لیبدِّلنّهم من بعد خوفهم أمناً یعبدوننى و لایشركون بى شیئاً» (9) فرمود:

«به خدا سوگند! آنان شیعیان ما اهلبیت هستند، خداوند ـ آن خلافت در زمین و اقتدار بخشیدن به دین را ـ به وسیله آنان و به دست مردى از ما، كه مهدى این امت است، تحقق خواهد داد و هم اوست كه پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)در باره اش فرمود: اگر از عمر دنیا جز یك روز باقى نمانده باشد، خداوند همان روز را آنچنان طولانى خواهد كرد كه مردى از خاندان من كه همنام من است فرا برسد و زمین را آنچنان كه از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد آكنده سازد.»(10)

6 ـ امام صادق (علیه السلام) فرمود: «آیه «أمّن یجیب المظطرّ اذا دعاه و یكشف السّوء و یجعلكم خلفاء الأرض»(11) درباره قائم از آل محمد(صلى الله علیه وآله وسلم) نازل شده است. به خدا سوگند، او همان مضطرّ درمانده اى است كه چون در مقام ابراهیم دو ركعت نماز گزارد و فرج خویش از خدا بخواهد، خداوند دعایش را اجابت كند و بدیها را برطرف سازد و او را در زمین خلیفه قرار دهد.»(12)

پی نوشت:

ـ سوره توبه، آیه 33 اوست خدایى كه پیامبرش را با هدایت و دین حق فرو فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند اگرچه ناخوشایند كافران باشد.

2ـ كمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق ، ج 2 ،ص 670.

3 ـ سوره اسراء، آیه 81 ، بگو حق آمد و باطل از بین رفت، همانا باطل نابود شدنى است.

4 ـ الروضة ، ص 287.

5ـ سوره انبیاء ، آیه 105،به راستى بعد از ذكر، در زبور نوشتیم كه بندگان صالح من وارثان زمین خواهند بود.

6ـ تفسیر على بن ابراهیم، ج 2، ص 77.

-7سوره حج، آیه 41، كسانى كه اگر آنان را در زمین قدرت بخشیم نماز به پا مى دارند و زكات مى دهند.

8ـ تأویل الآیات الظاهرة ، كتاب خطى.

9 ـ سوره نور، آیه 55 ،خدا به مؤمنان و شایستگان شما وعده داده كه آنان را در زمین همچون پیشینیان خلافت بخشد و دین مورد رضایت خود را براى آنان تمكین و اقتدار دهد و ترس آنان را به امنیّت تبدیل كند تا مرا بپرستند و شرك نورزند.

10 ـ تفسیر عیاشى، ج 3، ص 136.

11 ـ سوره نمل، آیه 62 ، جز خدا كیست كه دعاى درمانده واقعى را اجابت كند و بلاء را رفع نماید و شما را خلفاى زمین قرار دهد؟

12 ـ تفسیر قمى ـ ج 2 ص 129.


چهار شنبه 27 دی 1391

|
 

نفس ذکیه کسی که 15 روز بعد از مرگش حضرت قائم می آید

آخرین نشانه از نشانه‏های حتمی، قتل نفس‏زکیه است. نفس‏زکیه به معنای ‏انسان بی‏گناه است. در احادیث و آیات، از چهار نفر به عنوان نفس‏زکیه یاد شده است.‏‎ ‎
نفس ‏زکیه معاصر حضرت خضر علیه السلام،  او نوجوانی بود که با همسالان خود ‏مشغول بازی بود، حضرت خضر علیه السلام او را کشت. حضرت موسی به او گفت: ‏‏«اَقَتَلْتَ نَفْساً زَکِیَّهً بِغَیرِ نَفْسٍ»؛ آیا شخص بی‏گناهی را کشتی که کسی را نکشته ‏بود.(175)‏‎ ‎
نفس‏ زکیه معاصر امام صادق‏ علیه السلام که در مقابل منصور دوانیقی قیام کرد و با همه ‏طرفدارانش کشته شد. او محمد پسر عبداللَّه محض، نوه امام حسن مجتبی‏علیه السلام ‏بود و از مدعیان مهدویت به شمار می‏رفت.(176) پیروان او حدیث معروف اِسْمُهُ اِسْمی را ‏برای انطباق با او تحریف کرده و جمله: اِسمُ اَبیهِ اِسمُ اَبی را بر آن افزودند. احمد حنبل ‏این حدیث را با سه طریق در مسند خود نقل کرده که هر سه با جمله: یُواطِی‏ءُ اِسْمُهُ ‏اِسْمی ختم شده. یعنی مهدی همنام من است.(177) طبرانی آن را با 14 طریق از ‏پیامبراکرم روایت کرده که به همان جمله ختم شده است.(178) ولی پیروان نفس‏زکیه ‏جمله اِسْمُ اَبیهِ اِسمُ اَبی را بر آن افزودند. یعنی نام پدرش نام پدر من است!!(179)‏‎ ‎
‏نفس‏زکیه موعود، دقیقاً سه ماه و دو روز بعد از ظهور و 15 روز پیش از قیام جهانی، روز ‏‏25 ذیحجه الحرام در میان رکن و مقام به شهادت می‏رسد.
نفس‏زکیه از کودکی زبانش می‏گرفت(180) و لذا حدیثی جعل کرده به ابوهریره نسبت ‏دادند که: مهدی نامش محمدبن عبداللَّه است و در زبانش عیبی هست!!(181) بعد از ‏نفس‏زکیه منصور نیز از همین حیله استفاده کرد، پسرش را محمد نام نهاد و به مهدی ‏ملقب ساخت و چون نام منصور عبداللَّه بود، او نیز مشمول این حدیث مجعول شد و به ‏مهدی عباسی شناخته شد. و برای تثبیت آن، حدیث دیگری جعل کرد و به پیامبر اکرم‏ ‏صلی الله علیه و آله و سلم نسبت داد که مهدی از فرزندان عمویم عباس می‏باشد!! این ‏حدیث مجعول را فقط محمدبن ولید نقل کرده که کارش جعل حدیث بود.(182) پیروان ‏نفس‏زکیه، احادیث نفس‏زکیه موعود را نیز به او تفسیر کردند و به این وسیله او را در تاریخ ‏به عنوان نفس‏زکیه مشهور کردند.‏‎ ‎
نفس‏زکیه دیگری در احادیث آمده که در آستانه ظهور در نجف اشرف به شهادت می‏رسد. ‏امیرمومنان ‏علیه السلام در خطبه‏ای که به خطبه المخزون معروف شده، در میان ‏نشانه‏های ظهور می‏فرماید: وَ قَتْلُ النَّفْسِ ‏الزَّکِیَّه بِظَهْرِ الکوفَه فی سَبعین؛ و کشته شدن ‏نفس‏زکیه (انسان بی‏گناهی) در پشت کوفه (نجف) با 70 تن.(183) شیخ مفید نیز به ‏هنگام شمارش نشانه‏های ظهور، از کشته شدن نفس‏زکیه با 70 تن از صالحان در پشت ‏کوفه سخن گفته است.(184)‏‎ ‎
اما هیچکدام از این سه مورد ربطی به نفس‏زکیه موعود ندارد.‏‎ ‎
نفس ‏زکیه از نشانه‏های حتمی:
آخرین نشانه از نشانه‏های حتمی در آستانه قیام ‏جهانی حضرت بقیهاللَّه - ارواحنافداه - قتل نفس‏زکیه است که در مسجد الحرام، در میان ‏رکن و مقام به هنگام قرائت پیام امام به شهادت می‏رسد.‏‎ ‎
نفس‏زکیه معاصر حضرت خضر حدود 5000 سال پیش از تولد امام عصر کشته شده. ‏نفس‏زکیه معاصر امام صادق‏علیه السلام نیز حدود 110 سال قبل از تولد آن حضرت کشته ‏شده. نفس‏زکیه‏ای که در نجف اشرف کشته می‏شود، در آستانه ظهور می‏باشد. ولی ‏نفس‏زکیه موعود، دقیقاً سه ماه و دو روز بعد از ظهور و 15 روز پیش از قیام جهانی، روز ‏‏25 ذیحجه الحرام در میان رکن و مقام به شهادت می‏رسد. لذا امیر مومنان‏ علیه السلام در ‏خطبه المخزون هر دو را در کنار یکدیگر بیان می‏کند: وَ قَتلُ النَّفس الزَّکیَّه بِظَهْرِ الکُوفَه فی ‏سَبعین، وَ الْمَذْبوحُ بَینَ الرُّکن وَالمَقام؛ از نشانه‏های ظهور کشته شدن نفس ‏زکیه‏ای ‏‏است در پشت کوفه با 70 تن، و آنکه کشته می‏شود در میان رکن و مقام.(185)‏‎ ‎
قتل نفس‏زکیه و خسف بیدا، از علامات ظهور به معنای اخص کلمه نمی‏باشند، ‏بلکه علامت خروج و قیام جهانی آن حضرت می‏باشند
شیخ مفید نیز به پیروی از کلام امیر مومنان‏ علیه السلام این دو نشانه را کنار هم یاد کرده ‏است.(186)‏‎ ‎
کشته شدن نفس ‏زکیه در میان رکن و مقام از نشانه‏های حتمی است. در این رابطه ‏چندین حدیث با سند صحیح در بخش آغازین این نوشتار ذکر نمودیم و اینک حدیث دیگری ‏می‏آوریم که آن را شیخ مفید از طریق فضل‏بن شاذان از امام باقر علیه السلام روایت کرده ‏که فرمود: وَ قَتلُ النَّفس الزَّکیه مِنَ المحْتوم؛ قتل نفس ‏زکیه از نشانه‏های حتمی ‏است.(187) این حدیث به همین تعبیر از امام صادق‏ علیه السلام نیز روایت شده ‏است.(188)‏‎ ‎
نفس‏زکیه نامش محمد است. امام صادق‏علیه السلام در ضمن یک حدیث طولانی ‏می‏فرماید: وَ قَتْلُ غُلامٍ مِن آلِ‏ مُحمَّد صلی الله علیه و آله و سلم بَینَ الرُّکنِ وَ المَقام، ‏اِسْمُهُ مُحمدبن مُحمد، وَ لَقَبُهُ النَّفسُ ‏الزَّکیَّه؛ قتل جوانی از آل ‏محمد صلی الله علیه و آله ‏و سلم در میان رکن و مقام که نامش محمد فرزند محمد، و لقبش: نفس‏زکیه ‏می‏باشد.(189)‏‎ ‎
این حدیث را فضل‏بن شاذان فقط با دو واسطه نقل کرده که هر دو در حد اعلای وثاقت ‏می‏باشند.(190)
در این حدیث که از نظر سندی در اوج صحت است، نام پدرش محمد ‏آمده، ولی در حدیث دیگری از امام باقر علیه السلام حسن آمده است.(191)‏‎ ‎
نفس‏زکیه از تبار امام حسین‏علیه السلام است. امام باقرعلیه السلام در ضمن یک ‏حدیث طولانی می‏فرماید: اگر هر چیزی بر شما مشتبه شود؛ هرگز پیمان پیامبر، پرچم ‏پیامبر، سلاح پیامبر، و نفس‏زکیه‏ای که از نسل امام حسین‏علیه السلام است، بر شما ‏مشتبه نمی‏شود.(192)‏‎ ‎
پس آنچه ابو الفرج نقل کرده که نفس‏زکیه از اولاد امام حسن مجتبی‏علیه السلام است، ‏از سوی پیروان نفس‏زکیه (محمدبن‏عبداللَّه‏بن‏حسن) جعل شده است.‏‎ ‎
حضرت مهدی دقیقاً 15 روز بعد از قتل نفس‏زکیه قیام جهانی خود را آغاز می‏کند. امام ‏باقرعلیه السلام در این رابطه می‏فرماید: لَیْسَ بَینَ قِیامِ القائِم وَ قَتلِ النَّفسِ ‏الزَّکیهِ اَکثَر ‏مِن خَمسهَ عَشْرَ لَیلَه؛ در بین قتل نفس‏زکیه و قیام قائم(193) جز 15 شب فاصله‏ای ‏نخواهد بود.(194)‏‎ ‎
نفس‏ زکیه بی‌گناه است. امیرمومنان‏علیه السلام در این رابطه می‏فرماید: ریختن خون ‏حرام، در روز حرام، در شهر حرام، از تیره‏ای از قریش. سوگند به خدایی که دانه را ‏شکافت و انسان را آفرید، پس از آن بیش از 15 شب حکومت نخواهد داشت.(195) ‏منظور از خون حرام؛ انسان بی گناه، منظور از روز حرام؛ ماه ذیحجه الحرام و منظور از ‏شهر حرام؛ مکه معظمه می‏باشد.‏‎ ‎
نفس زکیه انسانی بی‌گناه و پاک به نام محمد از تبار امام حسین علیه السلام است
قتل نفس‏زکیه خیلی ناجوانمردانه است. امیرمومنان‏علیه السلام در این رابطه می‏فرماید: ‏به خدا سوگند گویی به نوجوانی از قریش می‏نگرم که در خون خود دست و پا می‏زند. ‏پس از این جنایت کسی در روی زمین عذر آنها را نپذیرد و دیگر برای آنها سیطره‏ای ‏نمی‏ماند.‏‎ ‎
نفس‏زکیه را به هنگام قرائت پیام حضرت می‏کشند. امام باقرعلیه السلام می‏فرماید: ‏قائم(196) به یکی از یارانش می‏فرماید برو به سوی اهل مکه و بگو من فرستاده فلانی ‏هستم. او به شما می‏گوید »ما اهل‏بیت رحمت و معدن رسالت و خلافتیم، ما ذریه پیامبر ‏و از تبار پیامبرانیم، ما مورد ستم واقع شدیم، ما پایمال و منکوب شدیم، از روزی که پیامبر ‏ما رحلت کرده تا به امروز حق ما گرفته شده، ما از شما یاری می‏طلبیم. ما را یاری ‏کنید.« هنگامی که آن جوان این پیام را ابلاغ می‏کند؛ به سویش تهاجم می‏کنند و او را در ‏میان رکن و مقام سر می‏برند. او نفس‏زکیه است.(197)‏‎ ‎
نفس‏زکیه دقیقاً روز 25 ذیحجه کشته می‏شود و 15 روز بعد، روز دهم محرم (عاشورا) ‏قیام جهانی آغاز می‏شود.‏‎ ‎
آخرین نشانه، قتل نفس‏زکیه است و بعد از آن، حضرت مهدی(198) صاحب سیره ‏شایسته، قیام می‏کند.‏‎ ‎
حضرت مهدی(199) خروج نکند جز هنگامی که نفس‏زکیه کشته شود. چون او کشته ‏شود، ساکنان زمین و آسمان بر آنها خشمگین شوند.(200)‏‎ ‎
عبداللَّه‏بن بشّار سوگنامه مفصلی پیرامون شهدای راه فضیلت، از خاندان عصمت و ‏طهارت سروده، در مورد نفس‏زکیه می‏گوید:‏‎ ‎
‏               و آخر عند البیت یقتل ضیعه‎ ‎‏               یقوم فیدعو للامام فینحر‎ ‎
یکی دیگر به تباهی در کنار کعبه کشته می‏شود، او برمی‏خیزد و به سوی امام‏ علیه ‏السلام فرا می‏خواند و در این راه کشته می‏شود.‏‎ ‎
‏              وفی قتل نفس بعد ذلک زکیه‎ ‎‏              امارات حق عند من یتذکر‎ ‎
در قتل نفس‏زکیه نشانه‏های حقی هست برای کسی که متذکر شود.‏‎ ‎
آخرین سخن‎ ‎
در این نوشتار که به جهت محدود بودن صفحات، به اختصار و در مواردی به اشاره سخن ‏گفتیم؛ به این نتیجه رسیدیم که در میان بیش از 2000 علائم ‏ظهور فقط پنج نشانه ‏هست که به طور حتم و یقین از علائم حتمیه هستند. در مورد حتمی بودن آنها و ‏ویژگیهای مهم هر یک از آنها احادیثی از پیشوایان معصوم، از منابع مورد اعتماد و استناد ‏نقل کردیم و آنها را از نظر سندی بررسی نمودیم و صحت آنها را در بالاترین سطح به ‏اثبات رساندیم. آن‏گاه دیگر احادیث را به عنوان شاهد و مویّد آوردیم و روشن شد که اینها ‏در آستانه ظهور تحقق پیدا می‏کنند و از این جهت مهم هستند که روز ظهور را دقیقاً ‏مشخص می‏کنند. مثلاً هنگامی که سفیانی بر سوریه، اردن و فلسطین سیطره یافت، ‏دقیقاً هشت ماه بعد حجت پروردگار ظهور می‏کند. ولی دیگر نشانه‏ها (علائم غیرحتمی) ‏چنین کاربردی ندارند. لذا لزوم تفکیک علائم حتمی از غیرحتمی روشن می‏شود، به ویژه ‏که برخی از مراجع تقلید فرا گرفتن این نشانه‏ها را شرعاً واجب شمرده‏اند.‏‎ ‎
همچنین روشن شد که از این نشانه‏ها، دو نشانه: خروج سفیانی و خروج یمانی همزمان ‏و دقیقاً هشت ماه قبل از ظهور رخ می‏دهد.‏‎ ‎
نفس‏زکیه دقیقاً روز 25 ذیحجه؛ 62 روز بعد از ظهور کشته می‏شود و 15 روز بعد، یعنی روز دهم محرم (عاشورا) ‏قیام جهانی آغاز می‏شود.‏‎ ‎
بانگ آسمانی دقیقاً مقارن با ظهور، شب جمعه، شب بیست و سوم ماه رمضان تحقق ‏می‏یابد. و خسف بیدا در حدود یکماه بعد از ظهور انجام می‏پذیرد. قتل نفس‏زکیه دقیقاً ‏سه ماه و دو روز بعد از ظهور (25 ذیحجه) واقع می‏شود.‏‎ ‎
قیام جهانی 15 روز بعد از آن و دقیقاً سه ماه و هفده روز بعد از ظهور، روز شنبه دهم ‏محرم الحرام (روز عاشورا) آغاز می‏شود.‏‎ ‎
در نتیجه قتل نفس‏زکیه و خسف بیدا، از علامات ظهور به معنای اخص کلمه نمی‏باشند، ‏بلکه علامت خروج و قیام جهانی آن حضرت می‏باشند.‏‎ ‎
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النّصر،‎ ‎و اجعلنا من اعوانه و انصاره، آمین.‏‎ ‎
 


یک شنبه 3 دی 1391

|
 

این همه لاف زدن و مدعی اهل ظهور، پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم، سال ها منتظر سیصد و اندی مرد است، آن قدر مرد نبودیم که یارش باشیم، اگر آمد خبر رفتن مارا بدهید، به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم. به اميد ظهور منجي عالم كسي كه با آمدنش دنيا را گلباران و دل موئمنان را روشن و باعث نابودي شياطين زمين مي شود این وبلاگ برای نشان دادن اطلاعات بسیار ریزی در مورد دردانه زهرا(س) شکل گرفته شده بلکه بتواند باعث خوشنودی آقا صاحب الزمان (عج) بشود
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

مطالب اخیر

راز نهفته غیبت مولایم ،صاحب شمشیر حضرت بقیة الله ارواحنا فداه

دلایل محرومیت بشریت از دردانه زهرا ، گل باغ لیلا ، کس بی کس های شب های ائمه ، مولانا صاحب الزمان(عج)

چگونه ساخته شدن مسجد مقدس حمکران به فرمان سحرخیزمدینه حضرت مهدی ارواحنافداه

روایات و منابع معتبر در مورد شعیب بن صالح

راز نام گذاری مولایم صاحب الزمان به قائم

( استمرار ولایت از ابراهیم خلیل الله تا طاووس بهشت مهدی فاطمه (س

جنگ های آغازین دولت مهدی موعود(عج)آنکه با آمدنش آرزوی تمامی انبیا را براورده می کند

راه های ارتباط با دردانه زهرا (س)

وظایف منتظران غریب عالم . دردانه فاطمه(س)

نقش نوجوانان در حکومت مهدی نرگس

آثار بحث در مورد منتقم خون شاه شیب الخضیب (ع) در این بحره زمان

بحث کردن از مهدویت در این بحره از زمان

مسجد جمکران تسلی بخش دل های غمگین عشاق یوسف زهرا(س)

تنها نشانه الله جگر گوشه تمام معصومین کسی که عیسی (ع) پشت سر او نماز می گذارد در قرآن مبین

یوسف زهرا از کدامین نسل است

اصحاب و یاران دردانه گل صیقل بانو (نرجس خاتون)

به امامت رسیدن غریب عالم (عج) در کودکی

اسامی صحر خیز مدینه در دیگر ادیان

مام زمان (عج) از فرزندان امام حسن مجتبي(ع) است يا امام حسين (ع)؟

حضرت مهدی (عج)در آیات مبارک قرآن کریم

نفس ذکیه کسی که 15 روز بعد از مرگش حضرت قائم می آید

شهادت ابا الحسن (عج)

عزای ابا عبدالله (ع) در شهادت قائم آل محمد

رجعت شاه تشنه لبان

شعار یاران آقا به هنگام حمله به شیاطین روی زمین

چهل حدیث از غریب زهرا(س)

ضرورت غیبت آخرین امام آسمان ولایت الهی

بعضی از نشانه های مولایمان مهدی صاحب الزمان (عج)

مطالبی در مورد تک دردانه زهرا(س)

مطالب زیبا در مورد ظهور آخرین خورشید امامت و ولایت

مهدی جان در احادیث شیعه وسنی

دجال انسان موعود صهیونیست!!!

روز ها در عصر مهدی جان

چند دعا در مورد مهدی موعود

صورت وسیرت ابا صالح

آیا امام زمان (عج) زن و فرزند دارند

مادر حضرت مهدی (عج) حضرت نرجس

چند مطلب زیبا در مورد تولد و ظهور در مورد در دانه زهرا(س)

تفاوت های حضرت با امام حسین (ع)

شباهت های حضرت به امام حسین (ع)

مطالب ارزنده در مورد امام زمان

 

نویسندگان

خادم الحسين

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ولايت آسماني مهدي و آدرس velayatmahdimood.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

هندسه درایران

کانون گفتوگوی قرآنی

احادیث

اولین آیه ای که حضرت تلاوت فرمودند

سوال های قرآنی

ردیاب ماشین

جلوپنجره اریو

اریو زوتی z300

جلو پنجره ایکس 60

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 28887
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ztfhtbji9xir1g6d9tz.jpg
ztfhtbji9xir1g6d9tz.jpg
 

دانشنامه مهدویت

 مهدویت امام زمان (عج)
 

لوگوی دوستان

 

 

پیوندهای روزانه

حمل و ترخیص خرده بار از چین

حمل و ترخیص چین

جلو پنجره اسپرت

الوقلیون

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin